Menu toggle

Velkommen

Vilkår og betingelser for salg og levering AP24


1. Generelt


Disse vilkårene og betingelsene for salg og levering («Vilkårene og betingelsene») gjelder kjøp av produkter på nettstedet www.autoparts24.dk («Nettbutikken») eid av AP24 A/S («AP24»). Les vilkårene og betingelsene nøye før du bestiller. Ethvert avvik fra vilkårene og betingelsene vil bare bli godtatt i henhold til en skriftlig avtale med AP24. Med forbehold om feil og utelatelser på nettstedet, inklusiv prisendringer, skrivefeil, utsolgte varer osv.

AP24 kan når som helst endre vilkårene og betingelsene for salg og levering med gyldighet for fremtidige kjøp.

2. Priser


Alle priser er oppgitt med og uten mva. Standard levering er alltid inkludert i prisen, men den endelige prisen inklusiv levering blir først fastsatt når du har oppgitt leveringsadressen. Det kan forekomme at lokale skatter og avgifter i kommer i tillegg til de oppgitte prisene, avhengig av regelverket i landet varene leveres i – dette er ditt ansvar å finne ut.

AP24 forbeholder seg retten til å endre priser uten forhåndsvarsel – men ikke etter at du har mottatt en kjøpsbekreftelse.

Hvis du er en bedriftseier, forbeholder vi oss retten til å kreve 2 % rente per måned etter forfallsdato.

AP24 er eier av varene inntil hele prisen inklusiv ev. renter og andre kostnader er betalt.

3. Bestillinger


Bestillinger gjøres i nettbutikken. Du bør sammenligne delenumre eller kontakte din lokale bilforhandler og få råd for å unngå feilbestillinger. Hvis du trenger råd angående kjøpet ditt, kan du kontakte AP24 kundeservice. Åpningstidene til kundeservice finner du i nettbutikken.

Når du har bestilt et produkt fra AP24 vil du motta en bekreftelse på at bestillingen din er mottatt. Men avtalen om kjøp er bare bindende når du har mottatt en bekreftelse fra AP24. AP24 vil sende en bestillingsbekreftelse når vi har mottatt bekreftelse fra leverandøren om at varen er på lager.

4. Betaling


Når du betaler med kredittkort er du beskyttet mot misbruk. AP24 bruker SSL (Secure Socket Layer) i vårt betalingssystem. Dette betyr at data som sendes i forbindelse med kredittkortkjøp blir kryptert og bare en betalingstjeneste (som Nets eller PayPal) kan dekryptere dem. Hverken AP24 eller våre samarbeidspartnere kan dekryptere dataen.

Kjøpesummen vil først bli belastet når varen sendes. Et høyere beløp enn det du godkjente på kjøpstidspunktet kan aldri bli trukket.

AP24 aksepterer følgende betalingsmetoder:
  • PayPal
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • Maestro Card


5. Levering


Levering gjøres til den oppgitte adressen. Det er ikke mulig for kunder å hente varer selv. Leveringen finner sted innen den tidsperioden som er oppgitt i bestillingsbekreftelsen. Priser kan endres som følge av tilgjengelighet av produkter, avviklede produkter, forlenget leveringstid og feil ved leveringer fra leverandører. I tilfelle du ikke er til stede for å motta varer som ikke kan etterlates på leveringsadressen, vil det gjøres ytterligere et forsøk på levering etter avtale med deg. Du vil bære kostnadene for omlevering av varene. Hvis det er enighet om at varene kan avleveres på leveringsadressen bærer du ansvaret for varene så snart de har blitt avlevert.

Det er ditt ansvar å kontrollere produktet etter at du har mottatt det. Dette inkluderer å kontrollere at du har mottatt det produktet du bestilte. Hvis du oppdager at produktet er ødelagt eller defekt, inklusiv kvantitative mangler eller transportskade, må du snarest og innen rimelig tid kontakte AP24 og forklare problemet. Hvis kravet ditt fremsettes for sent, vil det bli foreldet.

AP24 er ikke ansvarlig for garantier gitt av tredjeparter.

Gjenstand for force majeure, inklusiv krig, opprør, naturkatastrofer, streiker og arbeidskonflikter, mangel på råvarer, brann, skade på AP24s eller leverandørers produksjonsanlegg, trafikk- og transportforhold, eksport- og importrestriksjoner eller andre hendelser som kan hindre eller begrense AP24 i å levere varen.

I tilfelle force majeure, kan AP24 velge å kansellere transaksjonen, kansellere deler av den eller levere produktet så snart som mulig. AP24 kan ikke holdes ansvarlig for tap du kan lide som resultat av manglende levering.

Hvis du mottar et produkt som du ikke har bestilt, vil AP24 betale kostnadene av returneringen.

6. Bilder og produktbeskrivelser


Det kan være forskjeller mellom de viste bilder og det faktiske utseendet på de individuelle produktene. Det kan være feil og mangler i produktbeskrivelsene. Installasjonsinstruksjoner er ikke inkludert.

7. Garanti


Kjøpet ditt er dekket av regler for mangel på samsvar i kjøpsloven, inklusiv reglene for garanti.
Garantien inkluderer bare det kjøpte produktet, og ingen reservedeler leveres gratis. For motorer regnes følgende artikler som reservedeler: Clutch, turbo, vannpumpe og dyser osv. I tilfelle det er en feil i bestillingen eller i leveransen, må du varsle AP24 innen 8 dager ved å bruke lenken for retur i brukerprofilen din på nettstedet. Hvis kravet ditt fremsettes for sent, vil det bli foreldet. Vedrørende brukte reservedeler, må du være innforstått med at bare enkelte typer manglende samsvar dekkes av garantien. Om det faktisk er et manglende samsvar, vil bli fastlagt etter en vurdering.

For bedriftseiere gjelder en garanti på 6 måneder. Et garantikrav må sendes inn umiddelbart eller uten forsinkelser etter at mangelen på samsvar oppdages.

For forbrukere gjelder en garanti på 2 år. Imidlertid må et garantikrav sendes inn innen rimelig tid etter at mangelen på samsvar oppdages.

Ved et berettiget garantikrav vil transportkostnadene for retur av varen(e) bli refundert. Hvis garantikravet ikke er berettiget, må du dekke kostnaden for forsendelse, inklusive våre kostnader for å returnere produktet etter gjennomsyn, i tillegg til et gebyr på DKK 300.

Husk at produktet alltid må sendes forsvarlig emballert. Du er ansvarlig for varene inntil vi mottar dem. Det er lurt å ta vare på kvitteringen inklusiv informasjon om fraktkostnader og sporingsnummer.

Pakker i oppkrav aksepteres ikke.

8. Angrerett


Du har rett til å heve kjøpet innen 14 dager uten noen begrunnelse. Angreretten utløper 14 dager etter at varene er mottatt. Vi refererer også til punkt 10.

For å kunne benytte deg av angreretten, må du klart og tydelig informere AP24 om at du ønsker å heve kjøpet, dvs. via brev eller e-post. Du kan også fylle ut skjemaet som er lagt ved disse vilkårene og betingelsene for salg og levering som et vedlegg eller bruke lenken for garanti og retur i brukerprofilen din på nettstedet.

Hvis du velger å heve et kjøp, må du returnere varen til AP24. For bedriftseiere utgår angreretten hvis ikke produktet kan returneres i samme tilstand og antall som mottatt av deg. Forbrukere er ansvarlig for enhver redusert verdi av varen som følge av håndtering, unntatt den nødvendige håndtering for å finne ut hva produktet er, karakteristiske data og funksjonen til produktene. Du har ansvaret for returforsendelsene av varene.

Du må returnere varene uten unødig forsinkelse og ikke senere enn 14 dager etter å ha informert oss om at du ønsker å heve kjøpet. Produktet må returneres til avsenderen registrert i returdokumentet som ble sendt med varene.

Du vil bære kostnadene for retur av varene. AP24 dekker ikke noen kostnader i forbindelse med montering og demontering av varene.

Når du hever et kjøp vil AP24 tilbakebetale betalingen til kontoen din så snart som mulig og ikke senere enn 14 dager etter mottak av meldingen din til AP24 om heving av kjøpet. AP24 kan tilbakeholde betalingen til varene er mottatt eller til du sender dokumentasjon til AP24 som viser at varene har blitt returnert.

Tilbakebetaling gjøres til det kredittkortet som ble brukt for å kjøpe varene.

9. Spesielle forhold ved kjøp av motorer


Byttemotorer og girkasser må returneres intakt i den grad det er mulig. Alle returnerte produkter må være tomme for olje og andre væsker før de sendes. Hvis ikke risikerer du å måtte betale for tømming og eventuell rengjøring av varebilen og skade på andre varer i varebilen.

Noen motorer kan ha en varmesensor festet med en indikator som smelter hvis motoren overopphetes. Overoppheting kan skje for eksempel etter manglende vedlikehold eller aggressiv kjøring og kjøring uten korrekt mengde olje eller kjølevæske.

Hvis varmesensoren har smeltet, utgår garantien. Garantien for bedriftseiere utgår når motoren ikke har blitt installert av en autorisert forhandler.

Når du kjøper motorer og girkasser, gir AP24 deg mulighet en til å kjøpe en forsikring med en varighet av opp til 24 måneder gjennom en av samarbeidspartnerne til AP24.

10. Spesielle forhold ved kjøp av andre produkter


Topplokk (ventiler, kamaksel eller lignende deler dekkes ikke): Før installasjon av sylindertopp, må den trykktestes og jordes. Hvis trykktesten viser en defekt i topplokket, vil kostnaden for trykktesten bli tilbakebetalt etter fremvisning av kvittering. For bedriftseiere, vil beløpet som kan tilbakebetales være maksimum DKK 500

Elektroniske komponenter: De fleste elektroniske komponenter krever programmering etter montering. Du kan kontakte et bilverksted for en mer detaljert gjennomgang. For bedriftseiere er det et fratrekk på 50 % ved heving av kjøp. Imidlertid utløper angreretten hvis forseglingen er brutt.

Etter at programvaren er levert, utløper angreretten for både forbrukere og bedriftseiere hvis forseglingen er brutt.

Mekaniske deler: Brukte mekaniske deler kan ofte ha skrammer og kan være skitne. Vi anbefaler at du sjekker og sammenligner delenummeret fra den fjernede delen før du kjøper og installerer en ny enhet for å sikre at du kjøper riktige reservedeler.

Karosserideler: Tilstanden til en karosseridel kan sees i koden, som indikerer kvaliteten på produktet. En brukt karosseridel har ofte skrammer og mindre feil som kan nødvendiggjøre lakkering.

Billykter: Skrammer på brukte billykter kan forekomme. Det finnes typer lysanlegg. Du kan sjekke hvilken type som brukes i din bil ved å se på lystypen indikert på lyspæren. Xenon-kontrollbokser og -pærer er ikke en del av leveransen. Hvis en Xenon kontrollboks eller pære installeres i lykten, er de ikke dekket av garantien.

Vinduer: Skrammer på brukte vinduer kan forekomme. Du kan sjekke om vinduet du trenger må fargetones ved å holde et hvitt ark bak et av de andre vinduer. AP24 gir ikke noen garanti for varmetråder eller antenner som er innebygget i vinduene.

11. Personopplysninger


Det er viktig for AP24 at dine personopplysninger er sikre og konfidensielle. Du kan lese mer om våre personvernregler her: www.autoparts24.no/policies

12. Klager, gjeldende lovverk og jurisdiksjon


Du kan alltid kontakte AP24 hvis du har en klage på et produkt.

Hvis det ikke oppnås enighet rundt en klage, og hvis du er en forbruker kan du klage på dette til forbrukernes klagenemnd (Forbrugerklagenævnet) hos den danske Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsen Road 35, 2500 Valby, Danmark hvis alle betingelser for å sende inn en klage er tilfredsstilt. En klage kan sende til Forbrukerrådet, «Consumer Complaints Board», gjennom nettstedet www.forbrug.dk.

Forbrukere kan også bruke EU-kommisjonens online klageportal for innsending av en klage. Dette er først og fremst relevant hvis du er en forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen kan sendes inn via følgende lenke: http://ec.europa.eu/odr. Når du sender inn klagen, må du bruke følgende e-postadresse for AP24: customerservice@autoparts24.eu.

Hvis du er en bedriftseier, må eventuelle tvister legges frem for en kompetent dansk rett med jurisdiksjon over AP24s hjemmeområde.

Avtalen mellom deg og AP24, inklusiv disse vilkårene og betingelsene, reguleres av dansk lov, med mindre annet er spesifikt uttrykt i de gjeldende lover og regler i landet du bor i.

13. Kontaktinformasjon


AP24 A/S
Tomsgårdsvej 19, 2400 Copenhagen
Telefon: +45 38 74 04 48

SE/CVR nummer: 32 31 85 84

Vi er den største lager av reservedeler til biler fra bil ophuggeri i hele Vest-Europa.

Vi gir garanti på alle deler.

Alle priser er uten moms, men inkludert frakt